Lednové zasněžené Beskydy

5. 01. 2019 18:06:38
Na beskydské lesy se snesl sníh a nepřestává padat. Na kopcích je ideální teplota -6 stupňů C°. Přesně to je pro mne jako stvořené, je potřeba se začít hýbat po tom vánočním přejídání.

Základ je se dobře obout a obléci, na kopci je prý zima informoval mne můj muž. Po pár kilometrech zjišťuji, že jsem to asi s těmi svetry přehnala, je mi horko a kolem úst mám zmrzlý sníh vypadám jako Yetti. Neustále sněží a já se jen s obtížemi brodím ve sněhu, který má tak padesát centimetrů sněhu. Vůbec nestíhám měřit krok s manželem, ten se mi ztrácí mezi stromy, ještě, že na mne vždy počká.Jdeme směrem na chatu Kotař po modré značce, před námi jsou vidět jen jedny stopy, tudy snad nikdo nechodí...Všude je ticho z nebe padá sníh a okolní stromy jsou nánosem sněhu lehce ohnuté.Na kmenech mají větrem a mrazem krásné kresby, připadám si jako v té pohádce o Mrazíkovi. Do kopce je to v zimě obtížnější než v létě, najednou zjišťuji, že už se těším, až budeme na chatě, ale podle rozcestníku to je ještě 1500 metrů. Od foťáku mne začínají studit ruce a nepomáhají ani rukavice musím zrychlit, jinak mi omrznou. Hurá chata je před námi a já se těším na teplou česnekovou polévku. Na chatě jsme jen my jeden pár a majitelka. Ptáme se jak je možné, že už tu nikdo není? Všichni odešli, na horách se rychle stmívá odpověděla nám usměvavá paní vedoucí. No nazdar a nás na zpáteční cestě čeká pět kilometrů ve sněhu. Rychle jsme dojedli a honem zpátky. K autu už docházíme po tmě, ještě že se šlo více s kopečka. Poučení pro mne? Obléci se raději střídmě a nechodit v zimním období na dlouhé trasy v odpoledních hodinách.

Autor: Alena Cmielová | sobota 5.1.2019 18:06 | karma článku: 23.39 | přečteno: 747x

Další články blogera

Alena Cmielová

Rumunsko, Vlad Napichovač - (kníže krve)

Je opravdu těžké si představit, jak by Rumunsko vypadalo bez Vlada Napichovače. I když je známý tím, že je zdrojem inspirace pro Draculu Brama Stokera.

10.11.2022 v 14:40 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 449 | Diskuse

Alena Cmielová

Cestujeme autem , takový menší "fast photo shooting"

Cestovat se dá různými způsoby, já zvolila a vyzkoušela si, jaké to je v takzvaném "Bydlíku". Je to obytný vůz, který nabízí spoustu možností a komfortu. Na své cestě fotím to, co mne zrovna cvrkne do "nosu".

15.2.2022 v 8:45 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 435 | Diskuse

Alena Cmielová

Černobílé vlakové cestování ve fotografii

Říká se, že vlakem je to tak na 80% nejlepší cestování, můžete se projít, dát si něco na zub, poslouchat hudbu a nebo, jen tak pozorovat okolí a cestující. Já jsem ten pozorovatel s fotoaparátem na krku.

7.2.2022 v 9:48 | Karma článku: 18.84 | Přečteno: 447 | Diskuse

Alena Cmielová

Jánské koupele ve fotografii

Pomalu a opatrně našlapuji v hromadách kamení, jako by v uctivém a obdivném kdysi...To jsou Jánské Koupele.

28.1.2022 v 8:31 | Karma článku: 22.44 | Přečteno: 584 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 72 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 495 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 170 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1057

Na mém blogu uvidíte převážně přírodu, zvířata a místa, které jsem navštívila, ale občas zde dám článeček, který bude ze života, jen politiku zde nenajdete tu přenechám s radostí jiným.

Seznam rubrik

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...