Jako fotograf si na Colorsech moc neodpočinete, chodím s foťákem na krku od jedné stage k druhé a snažím se být všude na čas. Kolem dokola, jsou bavící se lidé většinou s pivem v ruce a já se snažím mezi nimi kličkovat jako řidič mezi kužely. Občas se tomu drcání neubráním, takže to schytá ruka, noha občas i hlava, ale tohle všechno prostě k focení patří, když chci pořídit slušný snímek. O puchýřích na nohou už ani nemluvím po čtyřech dnech to může být i 44 km.Letos ještě k tomu bylo horko a zvedající prach se dostával úplně všude. Pořadatelé pro návštěvníky samozřejmě měli připravené osvěžení v podobě hasícího vozu, který rozstřikoval vodu po cestě, ale lidí bylo tolik, že zajíždět do menších uliček se nedalo.Prach se lepil na patro a dobře vychlazené pivo prostě přišlo k duhu. Tři nej si vysloužila Česká Spořitelna Stage. Největší, Nejplnější a Nejnedostupnější. Tam se dostat k pódiu bylo nad lidský výkon, pokud ovšem se tam nestálo už hodinu předem, na což já neměla vůbec čas a chuť. Proto jsem se zaměřila na ty menší, kde byly také skvělé kapely.Letos mne zaujala Rec. busking stage. Buskingová scéna představuje české hudební objevy, je to taková "kolébka" pro začínající, nebo méně známé umělce. Podmínkou vystoupení je použít recyklovaný hudební nástroj, který si můžete vzít z dílničky a ta je vždy v blízkosti pódia a z barevných popelnic si můžete vybrat materiál, který se vám líbí.
Takto se recyklovaly už na Rec Stage kapela Mirai, Pokáč, David Stypka a jiní umělci.
Majitele Rec Stage Milana Anděla jsem trochu vyzpovídala :
1.Co tě vedlo k tomu založit Rec stage a propojit to s čistým festivalem?
Čeští muzikanti podporují myšlenky projektu Čistý festival již od vzniku v roce 2010. V průběhu let jsme hledali způsob, jak udělat z jejich podpory koncepční záležitost a tím více upoutat pozornost návštěvníků festivalů k třídění. Tak vznikla REC. stage, scéna čistých festivalů.
2.Jak se lidé zapojují do tohoto programu?
Princip REC. stage je jednoduchý: pomoci českých hudebním objevům na cestě vzhůru. Koneckonců podtitul scény je „recyklujte se v hudební objev!“
3. Jak na tuto výzvu reagují hudební umělci?
Každoročně se hlásí stovky začínajících kapel a v soutěži usilují o to, aby se mohly prezentovat na REC. stage. Všechny přihlášky procházíme a společně s pořadateli festivalů a předními českými hudebními novináři hledáme devět hudebních interpretů, kteří získají příležitost vystoupit na velkých festivalech. Mezi našimi objevy byl například Pekař, Pokáč, ale také Thom Artway. Všechny tři spojuje to, že se po létě stráveném na REC. stage následně stali českými hudebními objevy v anketách Slavík nebo Anděl.
4.Fungují vyrobené recyklované hudební nástroje, které si vyrobí učinkujicí? Nezaleknou se toho?
Snažíme se třídění odpadů na festivalech prezentovat jako zábavu. Myslím, že kapely vnímají „povinnost“ použít v průběhu koncertu alespoň jeden hudební nástroj vyrobený z použitých obalů taky jako zábavu.
Děkuji za odpovědi
Už se těším na další ročník a nové objevy zde je pár fotografií z Colours of Ostrava 2019